Airyn Farawaniz

Airyn Farawaniz

Tuesday 8 October 2013

Rindu (MATA DUITAN)

aku rindukn kehidupan aku yang dulu....
walaupon aku tak dapat kehidupan macam orang biasa or senang orang panggil aku 'BANDUAN'
tapi aku still dapat bersama orang yang aku ingin rapat dan aku percaya...dan paling penting papa mama tak pernah berfikir or terfikir tentang DUIT sgt..
dari situ aku dapat rasakan aku bahagia dengan kuarga aku sebagai kuarga...
dan tak pernah berkira...
dan aku masih tersenyum gembira...
ade teman tuk kesana sini tanpa ada syarat..
tapi semua tu hanya sementara........ 
sebelum hadirnya seseorang yang telah mengubah segalanya..
dengan kehadiran die segala kebahagiaan sebesar kuman kehidupan aku yang dulu semua lenyap..
ya memang aku dapat pe yang orang lain tak dapat....tapi bukan itu yang aku nak...
harta benda bukan pilihan aku... 
aku nak kebahagiaan..
tapi semua tu hilang bila die hadir dengan merubah segala pendirian kuarga aku...
ramai yang cakap kat aku..
'DIE INGAT DIE BOLE BELI KAU DENGAN DUIT?'
dan aku hanya mampu tersenyum
dan DEMI ALLAH pe yang aku lakukan semua ni adalah untuk orang lain bukan kehendak aku..
pilihan orang lain...aku hanya penghubungnya...dan demi tidak dibenci dicaci maki kuarga sendiri..
biar aku sakit biar aku yang merana biar aku yang tanggung segala dosa aku.. aku pun yakin aku adalah penghuni neraka...so dengan terjadinya hal hal ni dah sememangnya aku akan menempah dosa setiap kali aku celik mata menghembuskan nafas aku..

MEREKA LIHAT KU TERSENYUM
GEMBIRA BAGAI TIADA DUKA
BEGITU INDAH DIPANDANGAN
TAPI HATIKU KERETAKKAN











1 comment:

  1. asalamualikum....girl....kenapa teruk sangat ni......itu mungkin cerita tahun lepas....tapi skrg dah ok kan.......jangan cakap macam tu.....syurga ke neraka ke.....hanya Allah yg tentukan.....kita ni hanyalah hamba yang lemah dan sentiasa berbuat dosa.....istigafar selalu.....balik pada Allah...kekadang saya baca dari tulisan2 awak....awak ni terlalu opportunis dalam banyak hal........u need somebody to guide...somebody that can touch u......feel u........off cource ur parent but ....u are alone...u are only child.......if not ur parent u need rise up ur self......ur friend cannot help u............bye.......ditto......

    ReplyDelete

Followers