Airyn Farawaniz

Airyn Farawaniz

Saturday 31 October 2015

Tak ada apa pun kau buat

Aku tak boleh terima bila setiap kali dia mengungkit perbuatan orang lain 
dan tak pernah langsung menghargai pengorbanan orang lain..
Macam selalu dikatakan

 'AHH! TAK ADA APA PUN KAU BUAT, KAU TAKDE KORBAN APA PON!'
 (Tetapi pengorbanan yang dimaksudkan adalah DUIT) 

Dia nak orang hargai pengorbanan dia tapi dia sendiri tak hargai pengorbanan orang lain..! Camne tu eak?
humm
Kenapa dia cakap camtu eh? Kenapa dia tak nampak yang selama ni pe yang aku da buat? Aku da ikutkan kehendak dia,aku da bagi sebanyak duit yang dia nak,aku korbankan hidup aku perasaan aku.. semata mata nak ikutkan kehendak dia..tapi sampai masa dia boleh cakap macam tu je? Then salahkan aku balik..apakah? 

Aku ni da macam patung je ikot je pe kata dia..
Aku ni da macam benda yang boleh digunakan tuk dapatkn hasil duit.. 
Pujuk aku then tunjuk itu ini then bila aku taknak paksa aku..ugut aku macam2..!
 What the f**k?


Sampai bila la agaknya eak? Aku kena dok diam dan bertahan je?
Bila la aku akan dapat rasa kehidupan aku sendiri tanpa aturan orang lain?
Aku cemburu tengok kehidupan orang lain yang senang je dan happy bahagia 


Aku masih lagi meraba raba mencapai capai sesuatu
Tapi aku tak tahu apa yang aku nak raba dan apa yang aku nak capai

So ikutkan saja mana hidung ni bakal ditarik

No comments:

Post a Comment

Followers